در آیین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی“بخشش” استان خوزستان اعلام شد:

انجام 1300 کاشت حلزون شنوایی در استان خوزستان

دفتر نمایندگی “بخشش” در استان خوزستان به طور رسمی آغاز بکار نمود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) در اين جلسه كه با ميزباني مركز تبسم  و با حضور دكتر محمد اجل لوييان،  مدیرعامل بنياد خیریه “بخشش” دکتر صاکی، رئیس مرکز کاشت حلزونی خوزستان، دکتر کریمی، مدیر مرکز کاشت حلزونی خوزستان، مقدم، مدیر مشارکت‌های “بخشش”، دكتر جعفري نماينده بهزيستي استان، ممبيني، مدير آموزش پرورش استثنايي استان، كردلو، مدير توان‌بخشی استثنايي استان و جمعی از خیرین استانی برگزار گردید، دفتر نمایندگی “بخشش” که از زمستان سال گذشته به طور آزمایشی کار خود را آغاز نموده بود رسماً  افتتاح شد.

بنابراین، گزارش، دكتر صاكي، رئیس مرکز کاشت حلزون خوزستان و مدیر مجموعه خیریه تبسم در ابتدای مراسم، ضمن خیرمقدم به مدعوین و خیرین حاضر در جلسه، گزارشی در خصوص تحقيقات علمي که با همکاری و از طريق دانشگاه علوم پزشكي استان  در جهت غربالگري نوزادان صورت پذیرفته است ارائه و تلاش‌های مركز تبسم در همراهي با خانواده‌ها و سرعت بالا و دقيق عمل‌های كاشت حلزون در این مرکز مطالبی بیان نمود.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز کاشت حلزونی استان، اظهار داشت که این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون حدود 1300 کاشت حلزون را با موفقیت به انجام رسانیده که بعد از خراسان رضوی بیشترین آمار ا در کشور به ثبت رسانیده است.

ایشان ایجاد دفتر نمایندگی “بخشش” در استان را فرصتی مغتنم برای تسریع و تسهیل درمان بیماران و به‌ویژه مددجویان برشمرده و ابراز امیدواری نمود که این اقدام خداپسندانه موجب التیام آلام جامعه هدف “بخشش” گردد.

دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل بنياد “بخشش” نیز طی سخنانی این بنیاد را يك خيريه مردم نهاد و غيرانتفاعي دانسته كه با هدف حمايت از كودكان ناشنوا مستعد کاشت حلزونی از نیمه دوم سال 95 فعالیت خود را آغاز نموده و تا پايان سال 1402 حدود 2000 مورد کمک‌هزینه كاشت حلزونی و توان‌بخشی، بيش از 10 هزار و 300 مورد کمک‌هزینه نگهداري و تهيه قطعات دستگاه كاشت حلزون و نزدیک به 1500 کمک هزینه پیشگیری از تولد کودک ناشنوا  را تقدیم خانواده‌های نیازمند نموده و با لطف و مدد الهی و حضور مبارک خیرین عزیز کشور بخش بزرگي از مشكلات خانواده‌ها در حوزه شنوایی بخشی را مرتفع کرده است.

در اين جلسه همچنین نماینده بهزیستی استان درباره تلاش‌های بهزيستي در غربالگري شنوايي نوزادان از بدو تولد و اهميت آن در استفاده از سن طلايي شنيدن و آموزش زبان به كودكان و همچنين حمايت از خانواده‌های تحت پوشش بهزيستي گزارشی ارائه نمود.

در ادامه نشست ممبيني، رئیس آموزش و پرورش استثنایی اهواز طی سخنانی از كاهش چشمگير تعداد كودكان كاشت حلزون در مدارس ابتدايي استثنايي خبر داد.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء