دومین کنگره ملی علمی و تخصصی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل روز چهارشنبه 23 خرداد ماه در تالار مرکزی رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش)، این کنگره از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری جامعه نورواتولوژی ایران با حضور حدود ۳۰۰ نفر از متخصصان گوش، حلق و بینی، نورولوژیست‌ها، شنوایی‌شناسان و پزشکان عمومی و خانواده برگزار شد.

دکتر شادمان نعمتی دبیر کنگره یاد شده اظهار داشت، تازه‌های تشخیصی (اودیولوژی و رادیولوژی)، ژنتیک و ژن‌تراپی در اختلالات شنوایی و تعادل، بیماری‌های داخلی، نورولوژیک و اختلالات شنوایی و تعادل، جراحی‌های نوین (سمعک‌های کاشتنی، ابزارهای کاشتنی وستیبولر)، سل تراپی و افق‌های نوین درمانی، سالمندی و اختلالات شنوایی و تعادل، بازتوانی‌ها در اختلالات شنوایی و وستیبولر و تازه‌های بیماری منییر و رجیستری ملی منییر از محورهای این کنگره است.

وی افزود: اگر چه به دلایل مختلف حمایت‌های اقتصادی و سیاسی را از دست داده‌ایم، اما بیماری، مردم و تیم درمان وجود دارند که باید برای کاهش بخشی از آلام مردم کمک شود.

بنا بر گزارش مزبور، تعدادی از مدیران ارشد “بخشش” همچون دکتر فرهادی، رئیس هیئت‌امنا، دکتر خرسندی، رئیس هیئت مدیره، دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل، دکتر قاسمی و دکتر دانشی، از اعضای خانواده ” بخشش” و تعدادی از مدیران مراکز کاشت حلزون شنوایی مرتبط با “بخشش” و مدیران نمایندگی‌های استانی این بنیاد در قالب متخصصین و صاحب‌نظران عرصه شنوای بخشی کشور در این کنگره حضور داشته و تعدادی از این استادان نیز به سخنرانی پرداختند.

در همین راستا غرفه اطلاع‌رسانی و تولیدات فرهنگی “بخشش” نیز به‌منظور تعامل با ذی‌نفعان و اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها، وظایف و اهداف تخصصی خود  طی دو روز در حاشیه این کنگره به فعالیت پرداخت.

شایان‌ذکر است، منییر نوعی بیماری ناشی از گوش داخلی است که در آن بیمار احساس سرگیجه شدیدی کرده و می‌تواند علائم دیگری شامل وزوز گوش، کم‌شدن شنوایی، و سنگینی یا فشار در گوش را نشان دهد.    

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء