در جلسه مجمع عمومی “بخشش” مطرح شد:
ایران برترین رتبه منطقه و جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه کاشت حلزون شنوایی است.

دوازدهمین مجمع عمومی عادی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) با حضور اکثریت اعضای هیئت‌امنا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد “بخشش”، دوازدهمین اجلاس مجمع عمومی عادی این بنیاد با حضور اعضای هیئت امنای این بنیاد برگزار و ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، چشم‌انداز و برنامه‌های سال جاری این مجموعه مورد تصویب مجمع قرار گرفت.
بنا بر گزارش مزبور، در ابتدای این نشست دکتر خرسندی، رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت امنای “بخشش” اظهار داشت:
.شنوایی اولین حسی است که برای انسان قابل بازگشت است و افزود با همت و حمایت‌های خیرین گران‌قدر و اعضای هیئت‌امنا “بخشش”، این بنیاد توانسته است طی سال‌های اخیر اهداف پیش‌بینی ‌شده را به‌ خوبی محقق کند.
وی گفت، مشکل شنوایی یک مشکل اساسی در کشور و جهان است که خوشبختانه با ورود “بخشش” و خیرین عزیز به این حوزه، بخش قابل توجهی از مسائل درمانی ناشنوایان، به‌ویژه برای خانواده‌های نیازمند، در این عرصه حل شده است.
رئیس هیئت مدیره“بخشش” به موضوع مهم پیشگیری که بسیار حائز اهمیت است نیز اشاره نموده و اظهار داشت، این موضوع در سال‌های ابتدایی شروع کار این بنیاد با قوت و دقت نظر پیش رفت، ولی به جهت تنگناهای مالی متأسفانه این سرفصل در دو سال گذشته قدری کند شد و نتوانستیم اهداف پیش‌بینی ‌شده را آن‌طور که باید محقق کنیم.
وی ابراز داشت به لطف خدا و همت خیرین عزیز، این مهم مجدداً توسط هیئت مدیره و هیئت‌امنا در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر خرسندی با بیان این نکته که کشور ما در سطح منطقه دارای برترین رتبه در حوزه کاشت حلزون شنوایی است، گفت باتوجه‌به تهیة به موقع تعداد موردنیاز پروتز و تعداد ناشنوایان و تعداد جراحی‌های صورت‌گرفته در کشور طی سال‌های فعالیت، می‌توانیم ادعا کنیم در جهان هم جزو 10 کشور برتر هستیم.
این جراح گوش و حلق و بینی و کاشت حلزون کشور افزود، جا دارد از همه مراکز تخصصی کاشت حلزونی تشکر کنیم که به جهت تمام مشکلات و تنگناها و علی‌رغم همه دشواری‌های موجود به فعالیت‌های خود ادامه داده و می‌دهند.
عضو هیئت امنای“بخشش” تأکید نمود که این بنیاد به لطف خدا و خیرین بزرگوار حقیقی و حقوقی توانسته است علاوه بر حمایت در حوزه کاشت حلزون کودکان ناشنوای نیازمند، در حوزه‌های دیگری همچون حمایت‌های جانبی در زمینه تأمین قطعات و تجهیزات، توان‌بخشی، بروز رسانی پردازشگرها و پیشگیری هم خدمات بسیار ارزشمندی را به جامعه هدف ارائه نماید.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، رئیس مجمع عمومی نیز ضمن بیان تفسیر شأن نزول آیات مبارکه سوره هل اتی که در توصیف امیرالمؤمنین علی (ع) نازل گردیده است، اظهار داشت.
انصافاً بنیاد خیریه “بخشش” توفیق داشته و دارد که یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین خدمات را به جامعه به‌ویژه خانواده‌های نیازمند در حوزه ناشنوایی ارائه نماید، آن هم خدمتی که علاوه بر ایجاد زمینه حیات انسان‌ها، نمادی است که مبین توسعه علم و دانش و فناوری در کشور است، چرا که تعدادی از متخصصین، جراحان و عالمان دانشمند و فداکار کشور، امثال دکتر خرسندی، دکتر فرهادی، دکتر اجل لوئیان و دیگر متخصصین توانمند کشور با اشتیاق قابل وصفی “حیات مجدد شنوایی” را به انسان‌ها اهدا می‌نمایند.
نایب‌رئیس هیئت امنای ” بخشش” در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت، خوشبختانه با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی، به‌ویژه جناب دکتر شهریاری (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و عضو هیئت امنای ” بخشش”) تلاش‌هایی در بودجه سالانه کشور به‌منظور تأمین منابع پایدار در این عرصه صورت پذیرفته و بودجه خوبی به این موضوع اختصاص یافته تا بتوان خدمت بزرگی در مسیر بازگشت شنوایی به فرزندان و آینده‌سازان کشور ارائه نمود.
وی تصریح نمود، بنیاد “بخشش” در این مسیر ارزشمند، شناسایی خانواده‌های کودکان ناشنوا، به‌ویژه خانواده‌های نیازمند و کمک به شنودشدن آنها از طریق کمک به کاشت حلزون و حمایت‌های پس از کاشت را عهده‌دار گردیده و خدمات قابل توجهی را به این عزیزان ارائه نموده است که حقاً قابل تقدیر است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به موضوع “تلاش در جهت تولد کودکان شنوا ” اظهار داشت، کار بزرگی که در دستور کار بنیاد“بخشش” بوده و بسیار هم مهم است، موضوع “پیشگیری” است که بنا بر مشکلات اقتصادی قدری کند شده است.
وی اظهار امیدواری نمود که هیئت مدیره بتواند در سال جاری در جهت فعال‌تر نمودن این بخش از وظایف “بخشش” تلاش ویژه‌ای را بکار گیرد، چون ما در کشور دیگر از مرحله درمان و کاشت حلزون و حمایت‌های جانبی تأمین قطعات و تجهیزات عبور کرده‌ایم و لازم است از این پس موضوع “پیشگیری از تولد کودک ناشنوا” و تلاش در جهت تولد انسان‌های سالم و شنوا در کشور به‌طورجدی در دستور کار “بخشش” قرار گیرد.
دکتر شهریاری، یکی دیگر از اعضای هیئت امنای” بخشش” در سخنانی، ضمن تشکر و سپاس از کارگزاران “بخشش” ، به‌ویژه آقای دکتر اجل لوئیان که تلاش‌های مؤثر و دلسوزانه‌ای را در این حوزه انجام می‌دهند اظهار داشت:
کار بسیار بزرگی در این حوزه در کشور، منطقه و در دنیا به وقوع پیوسته است که کشور ما جزو رتبه برتر در این عرصه در منطقه و جهان می‌باشد.
ایشان افزود، اگر کاشت حلزون شنوایی با حمایت و پشتیبانی مستمر صورت پذیرد؛ ولی موضوع توان‌بخشی و گفتاردرمانی به‌خوبی صورت نپذیرد و یا تأمین بموقع تجهیزات و قطعات بموقع انجام نشود، کار نیمه‌کاره می‌ماند و به سرانجام نمی‌رسد و هزینه‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش کاشت حلزونی نیز ناقص و به هدر می‌رود!
وی افزود، دکتر اجل لوئیان به طور مستمر مشکلات و مسائل را منتقل می‌کنند و ما هم تلاش می‌کنیم منابع و بودجه لازم را در این خصوص هرسال ارتقا بخشیم.
دکتر شهریاری تصریح نمود، قول می‌دهم که در زمینه کاشت حلزونی و موضوع تأمین منابع لازم برای خدمات تعریف شده “بخشش” برای مددجویان، تلاش مضاعفی را در مجلس داشته باشم.
ایشان در پایان یادآور شد، حضور ما در این عرصه و این بنیاد توفیقی است که خداوند به ما اعطا کرده است که در این امور خیر وارد شدیم و این فرصت قطعاً به لطف و دعای خیر بیماران و نیازمندان است که نصیب ما می‌شود، و لذا لازم است که همکاران پزشک این دعای خیر را هیچگاه فراموش نکنند.
در ادامه و طبق دستور جلسه مجمع، ابتدا گزارش تصویری عملکرد هیئت مدیره (موشن‌گرافی) و سپس به‌صورت شفاهی و در قالب پاورپوینت توسط مدیرعامل “بخشش” به اعضای هیئت‌امنا و حاضرین در جلسه مجمع ارائه گردید.
گزارش بازرس اصلی نیز توسط نماینده مؤسسه حسابرسی آرمان بصیر قرائت شد.
در بخش اظهارنظر گزارش مذکور آمده است:
“به نظر این مؤسسه، صورت‌های مالی یادشده، و فعالیت‌های بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) در تاریخ 29 اسفند 1402 و کارکرد مالی و جریان های نقدی آن برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور ، از تمام جنبه های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری را، به نحو مطلوب نشان می دهد.”
تصویب ترازنامه و بیلان مالی منتهی به تاریخ 29 اسفند سال 1402 و برنامه بودجه سال1403 یکی دیگر از دستورات جلسه بود که مورد تایید و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
همچنین در ادامه دستورات جلسه، اعضای هیئت مدیره نیز به‌اتفاق آرا به‌عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره به مدت 2 سال ابقا و بازرسین اصلی و علی‌البدل نیز به مدت یک سال انتخاب گردیدند.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء