معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور:

دغدغه‌های “بخشش” در حوزه کارآفرینی ناشنوایان قابل تحقق است.
ملاقات سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی و مدیرعامل “بخشش” با هدف تسهیل و تسریع موضوع توانمندسازی و کارآفرینی برای ناشنوایان، کم‌شنوایان و کاشت حلزون شدگان صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا “بخشش”، در راستای هماهنگی و هم‌افزایی مراکز و نهادهای مرتبط و علاقه‌مند در حوزه توانمندسازی، مهارت‌افزایی و کارآفرینی برای جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان کشور و بسترسازی اجراییِ این هدف، نشستی با حضور دکتر ابراهیمی، سرپرست معاونت آموزش و معاون توسعه توانمندسازی و هدایت شغلی جهاد دانشگاهی کشور و دکتر اجل لوئیان و معاونین بنیاد “بخشش” در دفتر این بنیاد تشکیل گردید.

در این دیدار ابتدا مدیرعامل “بخشش” به اهداف و وظایف این بنیاد در خصوص خدمت‌رسانی به ناشنوایان در حوزه کاشت حلزون شنوایی و عملکرد چندساله آن پرداخته و ایجاد بسترهای لازم به‌منظور توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی و کارآفرینی برای این عزیزان را به‌عنوان فعالیت جدید “بخشش” برشمرده و اظهار داشت: در این مسیر دست همه مراکز حقوقی و افراد حقیقی، بخصوص مراکز علمی و دانشگاهی و کارآفرینان و متخصصین را به گرمی فشرده و آماده همکاری هستیم.
دکتر ابراهیمی، سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی نیز در ادامه ضمن ارزشمند دانستن این اقدام و حرکت ریشه‌ای و اساسی “بخشش” گفت: خوشبختانه در مجموعه جهاد دانشگاهی اطلاعات کامل و کافی که مبیّن ظرفیت‌های مشاغل و توانمندی‌های خرد و خانگی به تفکیک استان‌ها و حتی شهرستان‌ها موجود بوده و این اقدام “بخشش” می‌تواند برای ما به‌عنوان یک تجربه جدید و ارزشمند و مقدس در دستور کار قرار گیرد.

وی با ذکر این نکته که با کشف استعدادها در اقصی نقاط کشور و اندکی آموزش‌های لازم در حوزه کارآفرینی عمومی و تخصصی می‌توان در قالب “سامانه‌ای مستند محور” این عزیزان را خودکفا نمود اظهار داشت:
«دغدغه “بخشش” توسط جهاد دانشگاهی قابل تحقق می‌باشد.»
دکتر ابراهیمی همچنین ابراز امیدواری نمود که با طبقه‌بندی تولیدکنندگان و کارآفرینان خانگی استانی، سطح‌بندی و آموزش‌های تخصصی و میدانی و نیز بازاریابی برای محصولات تولیدی این عزیزان، امکان حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ناشنوایان در جامعة هدف مهیا شود.
وی تصریح نمود، جهاد دانشگاهی با تعامل سازنده‌ای که با خیرین استانی دارد. قادر خواهد بود در راستای شعار «هر خیر یک شغل» موتور پیشران این هدف مهم باشد و اعلام آمادگی کرد که در اولین فرصت طرح پیشنهادی جهاد دانشگاهی برای شروع کار ارائه گردد.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء