رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، خواجه نصیر طوسی:

آمادگی طراحی و اجرای دوره‌های مرتبط با اشتغال و کارآفرینی ناشنوایان را داریم

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) در ملاقاتی که بین مدیران “بخشش” و سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی برگزار گردید، راه‌های ایجاد فرصت‌های آموزشی، کارآفرینی و اشتغال برای جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بنا بر گزارش مزبور، در این دیدار که با حضور دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل “بخشش” و دکتر اصغری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی و مدیران مربوطه در دفتر “بخشش” برگزار شد، دو طرف ضمن معرفی اهداف، وظایف و فعالیت‌های مربوطه، آمادگی خود را برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های آموزشی، مادی و معنوی خود را برای ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه و امید به زندگی در جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان کشور اعلام و مقرر شد کارگروه مشترکی به‌منظور تحقق این هدف آغاز بکار نماید.

در این دیدار ابتدا دکتر اجل لوئیان، ضمن معرفی “بخشش” و عملکرد چند ساله آن در حوزه‌های کاشت حلزون شنوایی، تأمین و پشتیبانی قطعات و تجهیزات پس از کاشت، حمایت و پشتیبانی در بخش توان‌بخشی و پیشگیری، اظهار داشت، “بخشش” با داشتن وظایف یاد شده، به موضوع” شناسایی ظرفیت‌های  مراکز و نهادهای مرتبط” و تعامل دو سویه با این مجموعه‌های توانمند و اثربخش در جهت ایجاد فرصت‌های آموزشی، شغلی و مهارت‌افزایی جامعه ناشنوایان در سال جاری ورود نموده و امیدوار است با هم‌افزایی و همراهی و همکاری با دیگر سازمان‌های تلاشگر و  مجرب گامی مهم و عملی در این عرصه خداپسندانه برداشته شود.

همچنین دکتر اصغری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی نیز در این دیدار، با اشاره به این نکته که ” ناشنوایی یکی از معلولیت‌های خاموش و مظلوم در جوامع است” حضور و اهداف و فعالیت‌های بنیاد “بخشش” را بسیار ضروری و ارزشمند برشمرد.

وی ضمن معرفی اهداف و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی، جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای مؤثر و افتخارآفرین در کشور پس از انقلاب نامید که دارای 80 واحد دانشگاهی مهم همانند ” پژوهشگاه رویان، “ابن‌سینا، و ” خواجه نصیر”  است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی، ضمن اظهار خرسندی از همکاری با “بخشش” در این عرصه، ابراز امیدواری نمود که این همکاری بتواند در جهت رفع مشکل جامعه ناشنوایان کشور مؤثر و راهگشا باشد.

شایان‌ذکر است طبق هماهنگی‌های قبلی، در پایان این نشست تفاهم‌نامة همکاری بین دو مجموعه منعقد گردید که اهم مفاد تفاهم‌نامه یاد شده به شرح زیر است:

  1. تبادل اطلاعات و دانش علمی و تجارب مرتبط با جامعه ناشنوایان، کم‌شنوایان و کاشت شدگان کشور
  2. ارائه خدمات مشاوره‌ای، اجتماعی و فرهنگی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه طرفین در امور مربوط به جامعه ناشنوا، کم‌شنوا و کاشت شدگان
  3. طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای افراد ناشنوا ،کم شنوا و کاشت حلزون شدگان و خانواده های آنان در حوزه‌های مختلف آموزشی و مهارتی
  4. حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های کارآفرینی ارائه شده توسط افراد ناشنوا، کم‌شنوا و کاشت حلزون شدگان در سطح کشور
  5. حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های کارآفرینی با هدف اشتغال افراد ناشنوا، کم شنوا و کاشت حلزون شدگان در سطح کشور
  6.  ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های حقوقی، مالی، بازاریابی و فنی به کارآفرینان ناشنوا،کم شنوا و کاشت حلزون شدگان
  7. برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های علمی مشترک در حوزه چالش‌های جامعه ناشنوایان، کم‌شنوایان و کاشت شدگان
  8. همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های اجتماعی و فرهنگی مشترک با موضوعات مورد علاقه طرفین
  9. معرفی و تخصیص استادان وکارشناسان مجرب برای تدریس و مشاوره در حوزه‌های توانمندسازی و کارآفرینی ناشنوایان، کم‌شنوایان و کاشت شدگان
  10. حمایت از پژوهش های دانشجویان مرتبط با توانمندسازی و کارآفرینی افراد ناشنوا، کم شنوا و کاشت حلزون شدگان
  11. همکاری جهاد دانشگاهی در شناساندن اهداف جدید “بخشش” در خصوص توانمندسازی وکارآفرینی ناشنوایان کم‌شنوایان و کاشت شدگان
  12. همکاری “بخشش” در شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‎های آموزشی – حمایتی جهاد دانشگاهی در کل کشور بین جامعه بزرگ ناشنوایان، کم‌شنوایان و کاشت‌شدگان
  13. همکاری طرفین در برقراری ارتباط با سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات وفعالین مدنی در حوزه‌های ناشنوایان کشور
  14. سایر موضوعات مورد توافق طرفین در راستای اهداف و مأموریت‌های جهاد دانشگاهی و “بخشش”
Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء