در هفدهمین کنگره جهانی کاشت حلزون رونمایی شد:

کاشت حلزونی کاملاً قابل کاشت.

هفدهمین کنگره جهانی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته در اسفندماه سال جاری در کشور اسپانیا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد “بخشش” در این رخداد مهم جهانی که با حضور دانشمندان بزرگی از کشورهای مختلف در رشته جراحی کاشت حلزونی، تربیت شنیداری، شنوایی‌شناسی و گفتاردرمانی و….برگزار گردید، آخرین پیشرفت‌ها در زمینه بهبود شنوایی و گفتار مطرح گردیده و شرکت‌های مختلف ارائه‌کننده محصولات شنوایی نیز جدیدترین پیشرفت‌های خود را در معرض دید و اطلاع متخصصین و بهره‌برداران خدمات قرار دادند.

بنا بر گزارش مزبور، یکی از مطالب مهم مطروحه در این کنگره، ارائه مقدماتی در خصوص به‌کارگیری نوعی از دستگاه‌های کاشت حلزونی در آینده است که نیازی به پردازشگر خارج پوست ندارد و همه قسمت‌های آن در زیر پوست کار گذاشته می‌شود.

این دستگاه که کاشت حلزونی کاملاً قابل کاشت  (totally implantable cochlear implant) نام دارد، احتمالاً تا 5 سال آینده برای بهره‌برداری عموم به بازار عرضه خواهد شد و کسانی که از دستگاه‌های فصلی کاشت حلزونی برای شنیدن استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با یک اقدام جراحی، دستگاه قدیمی را با دستگاه جدید تعویض نمایند.

در این کنگره بین‌المللی تعدادی از متخصصین گوش و حلق و بینی و رادیولوژیست‌های کشور جمهوری اسلامی ایران از مراکز کاشت حلزونی سراسر کشور نیز شرکت داشتند که تعدادی از این متخصصین با سخنرانی و ارائه مقالات و شرکت در جلسات و مشارکت در مباحث تخصصی، دست آورده‌ای خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و به بیان عملکرد خود پرداختند.

شایان‌ذکر است مدیرعامل بنیاد“بخشش” و تعدادی از روستای نمایندگی‌های این بنیاد در استان‌ها که علاوه بر حوزه‌های تخصصی خود در مراکز کاشت حلزون، “بخشش” را هم نمایندگی می‌کنند در این رخداد مهم بین‌المللی حضور داشته و به ارائه مطلب پرداختند.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء