رئیس هیات مدیره بنیاد “بخشش” در دومین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر

ایران رتبه نخست دنیا در حوزه کاشت حلزون شنوایی را دارا می باشد.

دومین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر در نیمه نخست شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی “بخشش” در این همایش که با حضور متخصصین حوزه پیشگیری بیماریهای غیرواگیر و مهمانان داخلی و خارجی برگزار گردید، دکتر محمدتقی خورسندی رئیس هیات مدیره بنیاد “بخشش” طی سخنانی گفت: ایران به لطف 12 مرکز کاشت و 11000 عمل کاشت حلزون در رتبه اول دنیا قرار دارد.

وی افزود خدا را شاکریم که تعداد زیادی از کودکانی که  ناشنوا بودند با عمل کاشت حلزونی شنوا شدند، قدرت تکلم خود را به دست آوردند، درس خواندند و هم اکنون بسیاری از این عزیزان مدارج عالی تحصیلی را طی می کنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه اظهار داشت: در ابتدا به دلیل هزینه بالای عمل کاشت حلزون، خدمات پس از کاشت، کلاسهای توانبخشی و ….. مشکلاتی داشتیم، ولی در حال حاضر به همت بنیاد “بخشش” بسیاری از این مشکلات حل شده است. همچنین بعد از گذشت چندین سال بیمه ها نیز به بحث کاشت حلزون شنوایی تمایل پیدا کرده و پیشنهادهایی نیز در این خصوص داشته ایم که در حال بررسی و نهایی کردن این پیشنهادها هستیم.

در ادامه دکتر محمدرضا مسجدی رئیس شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر گفت: هدف ما افزایش تعداد سمن‌ها برای هم افزایی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به مردم درباره اهمیت بیماری‌های غیرواگیر از اولویت‌های کاری ما می باشد، افزود، شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در نقش واسطه بین حاکمیت و مردم سعی در کاهش عوامل ابتلا به بیماری‌ها دارد و این کار را با برقراری ارتباط مستمر و اثربخش با جامعه انجام می‌دهد.

ایشان درباره عملکرد این شبکه در یک سال گذشته گفت: نمره بالایی به خودمان نمی‌دهیم، اما امیدواریم با توان بیشتر بتوانیم این پیام رابه مردم برسانیم که علل اصلی مرگ و میر – بیماری‌های غیرواگیر – است و علت این بیماری‌ها نیز مصرف غذای نامناسب و نبود تحرک و آلودگی‌های محیطی است.

دکتر مسجدی همچنین اظهار داشت، از جمله نتایج تلاش ما این است که استعمال دخانیات در فضای عمومی ممنوع و اجرایی شده است هر چند مصرف قلیان روند بدی را طی می‌کند، اما باید پیگیر باشیم تا قوانین و مصوبات مجلس عملیاتی شود و نگذاریم روی کاغذ بماند و بایگانی شود.

وی تاکید نمود، باید مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانیم و اینجا نقش رسانه‌ها پررنگ تر است.

شایان ذکر است در پایان این همایش سفیران شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء