همزمان با میلاد رسول مکرم اسلام(ص)
“بخش مشاوره ژنتیک” مرکز همدان آغاز بکار می کند.

مرکز کاشت حلزونی غرب کشور آخرین مرکزی است که ” بخش مشاوره ژنتیک” خود را بزودی راه اندازی می کند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد “بخشش” یازدهمین نشست ادواری مشترک بین “بخشش” و “مراکز کاشت حلزونی” در روز چهارشنبه نهم آذرماه در مرکز کاشت حلزونی همدان برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل ” بخشش”، دکتر فراهانی، رئیس مرکز کاشت حلزونی غرب کشور، معاونین و رئیس کمیته راهبردی ژنتیک ناشنوایی ” بخشش”
مدیران و مسئولین فنی، کارشناسان ژنتیک و توانبخشی مرکز مذکور و معاون پیشگیری بهزیستی استان برگزار شد، دکتر اجل لوئیان گفت:
 ” بخشش” به رغم همه تلاشها و مساعدتهایی که در جهت ” کاشت” و ” پس از کاشت” نموده است ، مهمترین و تاثیرگزارترین هدف خود را موضوع“پیشگیری” می داند و لذا با این نگرش و تاکید هیات امناء، در جهت سازماندهی و ساماندهی موضوع “پیشگیری” اقدام نموده و با همکاری و مشارکت عملی مراکز کاشت کشور در مسیر تحقق این هدف مهم گام برداشته است.

وی راه اندازی ” بخش مشاور ژنتیک” در مراکز 11 گانه کشور را یکی موفقیتهای بزرگ “نهضت پیشگیری از تولد کودک ناشنوا “ در کشور برشمرده و ابراز امیدواری کرد که با این حرکت پیشگیرانه طی سالهای آینده شاهد تحول بزرگی در جهت کاهش تولد انسانهای ناشنوا باشیم.
در این نشست دکتر فراهانی، رئیس مرکز کاشت حلزونی غرب کشور نیز با معرفی  فعالیتهای مرکز کاشت حلزونی استان طی سالهای اخیر، ضمن استقبال از طرح ایجاد” بخش مشاوره ژنتیک “ در مراکز کاشت حلزونی کشور اظهار داشت، بستر لازم برای تحقق این مهم در مرکز کاشت همدان مهیا بوده و این مرکز نیز بزودی به دیگر مراکز می پیوندد.
آقای کوکائیان معاون پیشگیری بهزیستی استان نیز در این نشست، با حمایت از طرح مزبور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای بهزیستی در حوزه پیشگیری، آمادگی بهزیستی استان را جهت کمک عملی برای  پیشگیری از تولد کودک ناشنوا بخصوص در تامین هزینه های مربوط به آزمایشهای ژنتیک اعلام نمود.
در ادامه نشست ، رئیس مرکز کاشت حلزونی غرب کشور  آغاز بکار ” بخش مشاوره ژنتیک” در مرکز کاشت استان همدان به مناسبت ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) را تا 15 آذرماه اعلام نمود.

شایان ذکر است، در پایان این نشست بخشهای مختلف مرکز کاشت حلزونی همدان مورد بازدید حاضرین قرار گرفت.