نمایندگی “بخشش” در استان ها فعالتر می شوند

دومین نشست مدیران نمایندگی های بنیاد “بخشش” در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا(بخشش) دومین نشست ویژه مدیران نمایندگی های این بنیاد در 25 آبان ماه با حضور مدیران نمایندگی ها، دو تن از مدیران مراکز کاشت حلزون شنوایی، دو تن از رؤسای مراکز کاشت، سه تن از اعضای هیأت امنای “بخشش”  و مدیران ستادی این بنیاد در محل دفتر مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست ابتدا دکتر قاسمی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، به نقش مؤثر و تعیین کننده بنیاد “بخشش” در التیام آلام خانواده های دردمند و کودکان ناشنوای این مرز و بوم اشاره و تشکیل این نهاد خیریه ای را گام مؤثری در عرصه شنوایی بخشی کشور برشمرد.

دکتر قاسمی اظهار داشت که ماهانه یک میلیارد ریال از سوی خیرین استانی در موضوع درمان ناشنوایان استان توسط مرکز هزینه می شود و این در حالی است که هزینه های سرسام آور این حوزه نیازمند عزم و حمایت بیشتر خیرین عزیز می باشد.

وی همچنین به برنامه های پیش رو در استان اشاره کرده و گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک نسبت به ایجاد «بنیاد گوش» در بیمارستان قائم، ایجاد کارگاه های تولید سمعک در قالب چشم انداز تخصصی و ایجاد موزه گوش اقدام نمایئیم که در این موارد به کمک بنیاد “بخشش” نیازمندیم.

دکتر اجل لوئیان، مدیر عامل “بخشش” نیز در این نشست گزارشی از عملکرد یک ساله 1400 و 6 ماهه سال جاری را ارائه نموده و نقش نمایندگی ها را در توسعه فعالیت ها و بهینه سازی خدمات به مددجویان عزیز بسیار ضروری و تعیین کننده برشمرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های یک ساله مدیران نمایندگی های “بخشش”، به ضرورت برنامه ریزی سالانه و زمان بندی تحقق برنامه ها به منظور جذب منابع مالی خیرین عزیز استانی و نیز شناسایی مددجویان نیازمندِ حمایت تأکید نموده و ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری تعدادی دیگری از نمایندگی های استان ها آغاز بکار نمایند.

همچنین دکتر بصیری پور، عضو هیأت امنای “بخشش” و مدیر “خیریه بزرگ بیماران آسیب پذیر خراسان” با حضور در این نشست و ابرازامیدواری برای بسیج خیرین استان در موضوع شنوایی بخشی اظهار داشت، مجموعه خیریه یاد شده هیچگونه محدودیتی در تأمین مخارج و هزینه های بیماران ناشنوای استان در حوزه های کاشت و حمایت های پس از کاشت ندارد.

در همین رابطه حاج آقای سلمانزاده، مدیر نمایندگی “بخشش” در خراسان رضوی نیز ضمن تأئید مطلب دکتر بصیری پور، با اختصاص پانصد میلیون ریال به موضوع فعالیت های “بخشش” در سال جاری، به تشریح عملکرد این نمایندگی در یک سال گذشته پرداخت.

در ادامه نشست دکتر کریمی، مدیر مرکز کاشت حلزونی خوزستان به تعهدات دولت و مراکز در حوزه کاشت حلزونی اشاره نموده و اظهار داشت، وزارت بهداشت و درمان در یک سال اخیر به موارد مهمی در این حوزه ورود نموده که عبارتند از:

  • رایگان نمودن هزینه کاندیدا های کاشت دولتی.
  • تلاش در جهت به صفر رسانیدن در نوبت ماندگان کاشت تا نیمه دوم بهمن ماه سال جاری.
  • برنامه ریزی در جهت یکپارچه نمودن آمار غربالگری.
  • بررسی امکان افزایش میانگین پرداختی در بخش گفتار درمانی.

عضو کمیته کاشت کشوری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن شیوه نامه گفتار درمانی و توانبخشی توسط مراکز کاشت حلزونی کشوری و مراکز توانبخشی منطقه ای در قالب یک تفاهم نامه در آینده نزدیک خبر داده و خواهان نقش آفرینی “بخشش” در این عرصه بعنوان طرف سوم این تفاهم نامه شد.

اسکندری، معاون پشتیبانی و فن آوری اطلاعات “بخشش” نیز در این نشست به ورود “بخشش” به حوزه های توانبخشی، حمایت از کاندیدا های آزاد کاشت حلزونی و پیشگیری ژنتیک حسب تکلیف هیأت امنا و مصوبه هیأت مدیره این بنیاد اشاره نموده و از مدیران نمایندگی های “بخشش” درخواست نمود تا در جهت تبیین فعالیت های شنوایی بخشی “بخشش” و اهمیت این مهم بخصوص در حوزه های تأمین هزینه های قطعات و گفتار و درمانی و پیشگیری به منظور ترغیب خیرین استانی جهت تأمین هزینه های این کودکان معصوم تلاش بیشتری مبذول دارند.

بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات مدیران نمایندگی های “بخشش” و ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه سال جاری و نیز اعلام برنامه های آینده، بخش دیگری از برنامه های این نشست یک روزه بود.

در پایان مقرر شد، نشست های ادواری نمایندگیها بصورت 6 ماهه و در استان های دارای نمایندگی برگزار تا اعضا از نزدیک یا ظرفیتها و توانمندی و مسئولین نهاد های مرتبط با موضوع فعالیت “بخشش”  آشنا شوند.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء