نشست هماهنگی در خصوص موضوع “پیشگیری” در تبریز برگزار شد.

با حضور مسئولین مرکز کاشت آذربایجان شرقی و متخصصین حوزه ” ژنتیک” استان  و مدیران بنیاد ” بخشش”، ششمین ” نشست هماهنگی مربوط به پیشگیری” در مرکز کاشت حلزونی مذکور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی “بخشش” در راستای یکپارچه سازی و ایجاد وحدت رویه در موضوع مهم و حیاتی ” پیشگیری” ششمین نشست هماهنگی و همفکری در جهت راه اندازی ” بخش مشاوره ژنتیک” مرکز کاشت استان آذربایجان شرقی،  در روز پنجشنبه چهارم آبان ماه سال جاری در دفتر مرکز کاشت مزبور برگزار گردید. بنابر این گزارش  حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر و ارائه دیدگاهها و راهکارهای خود در مسیر هموارسازی این  مهم پرداختند.

در این جلسه که  مدیرعامل” بخشش”، رئیس و مسئولین مرکز کاشت آذربایجان شرق،  مسئول “کمیته راهبردی ژنتیک ناشنوایی” بخشش”، دبیر و معاون پشتیبانی ” بخشش” و تعدادی از متخصصین امر ژنتیک فعال در سازمان بهزیستی و بخش خصوصی استان حضور داشتند،  پس از طرح مباحث کارشناسی و تخصصی و نیز بررسی راههای اجرایی و عملیاتی کار، مقرر شد حداکثر تا نیمه دوم آبان ماه سال جاری ” بخش مشاوره ژنتیک” مرکز کاشت حلزونی آذربایجان شرقی رسما کار مشاوره ژنتیک خانواده های کاشت شده (و یا در شرف کاشت) را با حمایت و مساعدت سازمان بهزیستی استان، خیرین محلی و ” بخشش” آغاز نماید.

شایان ذکر است، پیش از این نشست مربوط به  هماهنگی و راه اندازی مراکز کاشت بیمارستان بقیه الله(عج)،  فارس، خوزستان، خراسان رضوی، بیمارستان امیراعلم برگزار و مراکز یاد شده مقدمات لاز م در جهت راه اندازی ” بخش مشاوره ژنتیک” را در مراکز مربوطه بانجام رسانیده اند.