معاون پشتیبانی و فن آوری اطلاعات  “بخشش” گفت:

 در حال حاضر در 11 مرکز کاشت حلزون کشور ” بخش مشاوره ژنتیک” بمنظور پیشگیری از تولد کودک ناشنوا ایجاد شده است.

سعید اسکندری، معاون پشتیبانی و فن آوری اطلاعات بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء( بخشش) در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته در مشهد طی گفتگویی افزود:

 بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء(بخشش) در نیمه دوم سال 95 با حضور عده ای از پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی و کاشت حلزونی کشور و مدیران فرهیخته و خیراندیش و نیکوکار با شعار ” شنیدن برای همه” و هدف مساعدت و کمک به ناشنوایان و کم شنوایان نیازمند و کاهش تولد کودک ناشنوا در کشور تاسیس شد.

وی گفت: ” بخشش” در سه محور ” کمک هزینه کاشت حلزون” _ ” کمک هزینه پس از کاشت و تامین قطعات” _ ” و کمک هزینه پیشگیری” فعالیت می نماید.

 معاون ” بخشش” افزود: ” بخشش” از زمان تاسیس تا پایان سال 96 کمک هزینه مربوط به کاشت حلزون خود را به 375 نفر از بیماران در زمان مناسب اهداء نموده تا کاشت حلزون این عزیزان با تاخیر مواجه نگردد.

وی افزود، “کمک هزینه پس از کاشت” ” بخشش” نیز طی همین مدت به 1180 کودک نیازمند اهداء شده است تا این عزیزان بتوانند قطعات معیوب و پروتز های خود را بموقع تعویض و یا تعمیر نمایند.

اسکندری همچنین به مهمترین  اولویت ” بخشش” اشاره نموده و گفت:

یکی از اهداف  کلیدی ” بخشش” در سال 97 و سالهای دیگر موضوع مهم پیشگیری بوده و در این رابطه گفت:

این بنیاد طی پیگیرها و نشستهای متعدد تخصصی با مسئولین و متخصصین امر ژنتیک و همراهی و هم افزایی مراکز کاشت حلزون کشور بمنظور پیشگیری از تولد کودک ناشنوا، بویژه برای خانواده هایی که دارای یک کودک ناشنوا هستند اقدام به ایجاد ” بخش مشاور ژنتیک” در مراکز یاد شده برای ارائه مشاوره به خانواده های علاقه مند نموده است، بگونه ای که هزینه مربوط به آزمایش های مربوطه را برای خانواده های نیازمند تامین می نماید، بگونه ای که در سال 96 این توفیق را داشته تا هزینه های آزمایشگاهی 93 نفر از خانوادهای مشاوره شده نیازمند را پرداخت کند.

شایان ذکر است در توافقی که با ادارات کل بهزیستی در استانها صورت پذیرفته است بخشی از هزینه های آزمایشگاهی که در آزمایشگاههای طرف قرارداد سازمان مذکور انجام پذیرد نیز از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: “بخشش” امیدوار است بتواند با عملیاتی کردن این حرکت مبارک طی 10 سال آینده به میزان قابل توجهی از تولد کودک ناشنوا و کم شنوا پیشگیری نماید.

اسکندری در پایان ادامه داد:

“بخشش”  دست نیاز خود را به سوی همه خیرین حقیقی و حقوقی دراز نموده و عزم و اراده مقدسشان را در این ” نهضت شنوایی بخشی” ارج می نهد.