گام بلند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ” بخشش” برای درمان بیش از 1200 کودک ناشنوا  در مناطق محروم

دو تفاهمنامه بین بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و دو مؤسسه خیریه، با موضوع گسترش حمایت‌ها از کاشت حلزون گوش کودکان و بیماران سرطانی و صعب‌العلاج امضا شد.

صبح امروز با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد و مدیران دو مؤسسه خیریه “بخشش” و امدادگران عاشورا در محل ستاد اجرایی، دو تفاهمنامه “مثبت سلامت” در حوزه سلامت و درمان کودکان ناشنوا و درمان سرطان امضا شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر با دستور دکتر مخبر قرار شد مجموعه ویژه‌ای برای موضوع سلامت در ستاد اجرایی فرمان امام داشته باشیم.

دکتر علی عسگری افزود: با الحاق بنیاد ۱۵خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفته شد که کلیه فعالیت‌های حوزه سلامت و جمعیت را از سایر زیرمجموعه‌ها در این بنیاد متمرکز کنیم.

معاون اجتماعی ستاد خاطرنشان کرد: در حوزه محرومین و سلامت، کودکان را در اولویت قرار دادیم و در حوزه درمان ناشنوایی و پرداخت کمک  هزینه کاشت حلزون و قطعات مربوطه برای کودکان در مناطق محروم به طور جدی ورود کردیم.

وی افزود: با امضای تفاهمنامه‌های امروز هدف‌گذاری ما این‌ است که در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ هیچ کودکی ناشنوا به دلیل فقر در کشور نداشته باشیم.

عسگری ادامه داد: در کنار درمان، پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌ها نیز در دستور کار ستاد قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد نیز در این مراسم گفت: رویکرد جدید بنیاد ١۵خرداد در راستای فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب تعریف شده و در این حوزه، اقداماتی را با مشارکت مجموعه سمن‌ها و خیریه‌ها انجام میدهیم.

حمیدرضا علیان‌زادگان ادامه داد: تفاهمنامه‌های امروز برای درمان بیش از ۲۵۰۰ کودک ناشنوا و بیمار سرطانی به ارزش ریالی ۸ میلیارد تومان برای حمایت از کاشت حلزونی و تامین قطعات برای کودکان ناشنوا و درمان کودکان سرطانی  صورت می پذیرد و در این رابطه پتلفرم خوبی را در بنیاد طراحی کردیم تا بیشتر از قبل بتوانیم به مردم خدمت‌گذاری کنیم.

در این مراسم سعید اسکندری معاون پشتیبانی و فن‌آوری اطلاعات بنیاد خیریه شنوایی ‌بخشی شفا (بخشش)  نیز گفت: “بخشش” همواره شاکر خداوند متعال و سپاسگزار  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی بابت ایجاد نهضت محرومیت‌زدایی و کاهش خانواده‌های دردمند در کشور بویژه در حوزه سلامت بوده  و خواهد بود.

وی افزود: از همان بدو تأسیس خیریه “بخشش” ستاد  گرانقدر اجرایی فرمان حضرت امام بخشی از رسالت و ماموریت سازمانی خود در موضوع سلامت  که به حوزه شنوایی بخشی مربوط می شود را در قالب تفاهم نامه ها و قراردادهای  همکاری فی ما بین  “بخشش” که یک مجموعه تخصصی خیریه ای است و بنیادهای تحت امر به این مجموعه واگذار و  در این مسیر مقدس بطور جد یار و یاور ما در درمان و حمایت از کودگان ناشنوا بوده  و طی چند سال اخیر با حمایت ، همراهی و تعامل دو سویه شادی را در دل کودکان و خانواده‌های دردمند آنان ساری و جاری کرده است که قطعا دعای خیر این خانواده ها  را به دنبال خواهد داشت.

اسکندری خاطرنشان کرد: تجهیزات و انجام کاشت حلزون شنوایی برای بیماران و کودکان ناشنوا دارای هزینه های سرسام‌آوری است ولی  با حمایت دولت این هزینه برای کلیه بیماران بسیار کاهش یافته و با حمایت خیرین عزیز حقیقی و حقوقی نیز برای خانواده های بی بضاعت که در دهک های پایین جامعه قرار دارند کاملا رایگان انجام می شود.

وی افزود:  اگر قطعات و تجهیزات این کودکان معصوم پس از کاشت به موقع تامین نشود این کودکان دوباره به سکوت بر گشته و شرایط ملال آوری برای آنان و خانواده هایشان رخ خواهد داد.

معاون بنیاد “بخشش” این مجموعه نیکوکاری را متشکل از پزشکان، متخصصین، صاحبنظران گوش و حلق و بینی و بنیانگذاران کاشت حلزون شنوایی در کشور و مدیران ارشد و مجرب در حوزه مدیریتی و نیکوکاری و نیز خیرین نیک اندیشی برشمرده که در قالب هیات امنا و هیات مدیره  فعالیت آن را مدیریت و تدبیر نموده و از لحاظ مالی نیز از سوی یک موسسه حسابرسی رسمی بصورت کاملا شفاف و استاندارد مورد کنترل و نظارت قرار می گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد نیکوکار فقید حاج آقای نیری، دبیرکل فقید مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان چهره ماندگار و نامدار عرصه نیکوکاری کشور، حضور این شخصیت بی بدیل معنوی و فرهیخته را برای شکل گیری و قوام این مجموعه نیکوکاری بسیار موثر و مغتنم دانست.

معاون خیریه “بخشش”  ضمن بیان  این نکته که “بخشش” بطور معمول  نیمی از منابع مالی سالانه  خود را از خیرین حقیقی و حقوقی کشور و نیم دیگری از آن را از ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام تامین می نماید تاکید نمود، خوشبختانه از زمان شروع بکار این خیریه سلامت محور ستاد محترم در حوزه کاشت و پس از کاشت به خوبی وارد میدان شده و در حوزه پیشگیری ژنتیک نیز در سالهای گذشته همکاری قابل توجهی را با “بخشش” بعمل آورده تا بتوانیم در بلند مدت از تولد کودکان ناشنوا در کشور  جلوگیر نماییم.

ایشان در پایان گزارشی از وظایف اصلی و فعالیتهای پنج ساله “بخشش” ارائه و تصریح کرد به حول قوه الهی و همت مقدس و مبارک خیرین خرد و کلان و حقیقی و حقوقی امروز می توانیم با افتخار ادعا کنیم که کاشت حلزون شنوایی و تامین قطعات و تجهیزات هیچ بیمار و کودکی در کشور به جهت فقر اقتصادی به تاخیر نخواهد افتاد.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء