به منظور حضور فعال در عرصه شنوایی بخشی در منطقه

“بخشش” به شورای عالی همیاران آینده نگر سیستان و بلوچستان(هاسب) پیوست.

به گزارش روابط عمومی “بخشش” طی جلسه ای که در خرداد ماه سال جاری در وزارت کشور و با حضور استاندار سیستان و بلوچستان مهندس موهبتی برگزار شد، بنیاد “بخشش” به شورای عالی همیاران آینده نگر سیستان و بلوچستان (هاسب)  پیوست.

بنا بر این گزارش، شورای یاد شده  که در راستای محرومیت زدایی و ارتقا خدمات رفاهی به استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است متشکل از خیریه های مطرح کشور، گروه های علمی ،دانشگاهی ، خیرین محلی و مسئولین استان می باشد که با همفکری و همیاری یکدیگر در راستای ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی فعالیت می کنند.

در این نشست که با هدف ساماندهی و برنامه ریزی اعزام گروه های جهادی به مناطق سیستان و بلوچستان با هدف شنوایی بخشی به نیازمندان ناشنوا تشکیل گردیده بود، دکتر اجل لوئیان، مدیر عامل “بخشش”  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد طی دو سال گذشته، به برنامه های آتی “بخشش” در سال 98 اشاره نمود.

وی اظهار داشت،  در سال 98 بنیاد “بخشش” در نظر دارد در 10 استان کشور برنامه جهادی غربالگری و کارگاه های ژنتیک را با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی ببا اولویت  مناطق محروم برگزار نماید.

دکتر اجل لوئیان افزود: اسفند ماه سال قبل “بخشش” در استان ایلام برنامه جهادی را با حضور مرکز کاشت اهواز انجام داده که خوشبختانه با استقبال مردم و نتایج قابل توجهی روبرو شد،  بنابراین تصمیم داریم با برنامه ریزی و قوت بیشتری همین برنامه را در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به طور ویژه اجرا نماییم تا مردم راحت تر به خدمات شنوایی دسترسی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ایجاد مرکز کاشت حلزون شنوایی در استان اشاره نموده و گفت، ان شاءالله مرکز کاشت زاهدان با همکاری دولت محترم و مسئولین استانی در اسرع وقت تاسیس گردد تا شاهد خدمات روزافزون در کاهش کودکان ناشنوا در این استان باشیم.

مدیر عامل “بخشش” در پایان سخنان خود طرح پیشنهادی بنیاد و پیوست های آن را جهت همراهی و همکاری نهادهای استانی به استاندار تقدیم نمود.

در این جلسه، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص های بهداشتی و درمانی در این استان از تمامی استان های کشور پایین تر می باشد که قصد داریم با حضور بخش دولتی ، خصوصی، خیریه های تخصصی درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی این کمبود را جبران کنیم و از بنیاد “بخشش” دعوت نمود تا با حضور فعال در “شورای عالی هاسب” ما را در این راستا یاری نماید.

در ادامه آقای زینی وند، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری ،ضمن تقدیر و تشکر از حضور خیریه شنوایی “بخشش”،اظهار داشت: برای بهتر اجرا شدن برنامه های جهادی بنیاد در ایرانشهر، زاهدان ،زابل و چابهار پیشنهاد تشکیل یک کمیته اجرایی متشکل از فرمانداران، شهرداران، روئسای دانشگاه های علوم پزشکی و سایر مسئولین مربوطه در زاهدان ضروری است که مقرر شد اولین جلسه این کمیته نیز هفته نخست تیرماه در زاهدان و با حضور مسئولین استان و “بخشش” تشکیل گردد.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء