امام جمعه موقت تهران ونایب رئیس هیأت امناء “بخشش” : ائمه جمعه نیز میتوانند در شنوایی بخشی نقش آفرینی کنند.

مدیران “بخشش” طی ملاقاتی با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رئیس هیأت امناء این بنیاد گزارشی از روند فعالیتها و اقدامات بعمل آمده و نیز مشکلات و موانع را ارائه نمودند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش)، مدیر عامل، نایب رئیس هیأت مدیره و معاونین “بخشش” در نیمه نخست اسفند ماه سال جاری با امام جمعه موقت تهران و نایب رئیس هیأت امناء این بنیاد دیدار نموده و گزارش مبسوط از فعالیتها و اقدامات این بنیاد نوپا را برای ایشان تشریح نمودند.

دکتر محمد اجل لوئیان مدیرعامل “بخشش” در این دیدار در خصوص مساعدتهای یکساله “بخشش” به خانواده های نیازمند در حوزه “کاشت و پس از کاشت” و ساماندهی این کمک ها با استقرار سیستم اتوماسیون و نظام مند در مراکز 11گانه کشور و نیز شرکتهای تأمین کننده قطعات به منظور تسریع امور خانواده های مبتلا به ناشنوایی، گزارش مبسوطی را ارائه نمود.

وی همچنین به موضوع مهم و محوری “پیشگیری” نیز اشاره نموده و تصریح نمود که “بخشش” یکی از مهمترین اقدامات خود در سال 96 و بخصوص سال 97 موضوع مهم و استراتژیک پیشگیری را هدف گذاری نموده است که خوشبختانه موفق شده است در سال 96 سازماندهی این مهم را به انجام رسانیده و در حال حاضر با همکاری مراکز 11 گانه کاشت حلزونی کشور در کلیه مراکز یاد شده “بخش مشاوره ژنتیک” ایجاد گردیده و این مراکز با ارائه مشاوره ژنتیک به خانواده ها تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری  از تولد کودک ناشنوا بعمل می آورند.

مدیر عامل “بخشش” به صرف هزینه قابل توجه ای در این بخش اشاره نموده که بطور میانگین 3 تا 5 میلیون برای هر خانواده را شامل می شود و ابراز امیدواری نمود تا بنیاد بتواند با بهره مندی از مساعدت های خیرین حقیقی و حقوقی در تقویت این بخش که از حوزه های بسیار کلیدی است اقدام نماید، چرا که با ساماندهی کامل “بخش پیشگیری” اتفاق مبارکی در کشور در زمینه جلوگیری از کودکان ناشنوا رخ خواهد داد.

سید محمد طباطبایی، نایب رئیس هیأت مدیره “بخشش” نیز به بیان توفیقات “بخشش” و اقدامات هیأت مدیره این مجموعه خیراندیش طی یکسال گذشته پرداخت و ابراز امیدواری نمود تا نهاد های فرهنگی و اجتماعی کشور در این حرکت مقدس و مبارک کمک کار “بخشش” باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، ضمن تشکر از اقدامات مبارک بنیاد به اهمیت بهداشت و سلامت در جامعه و نقش انسان های سالم در ایجاد جامعه پویا و موفق اشاره نموده و مسئولیت نهاد های مسئول بخصوص خیرین و نهاد های نیک اندیش در این رابطه را اثر بخش، مقدس و برکت آفرین برشمرد.

ایشان همچنین ابراز امیدواری نمود تا “بخشش” در تعامل با نهادهای فرهنگی کشور بویژه ائمه جمعه و جماعات بتواند اهداف، رسالتها و اهمیت موضوع مهم شنوایی بخشی را در جامعه تبین و آگاهی بخشی نماید.

امام جمعه موقت تهران در این رابطه اعلام آمادگی نمود تا به کمک “بخشش” با یک برنامه سازماندهی شده ائمه محترم جمعه و جماعات سراسر کشور را در جهت روشنگری آحاد جامعه ترغیب نموده تا مردم را در مسیر پرهیز از هر اقدامی که منجر به پدیده ی ناخوشایند ناشنوایی شود رهنمون سازند.