دکتر فرهادی، رئیس هیأت امناء “بخشش”: یکی از دغدغه­های مهم خانواده­ها، زمان انتظار برای کاشت حلزونی است.

گردهمایی سراسری مدیران مراکز کاشت حلزونی  یازده گانه کشور باحضور مدیران مراکز کاشت در محل “بخشش” برگزار شد.

بنابه گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء (بخشش)، گردهمایی مدیران مراکز کاشت حلزونی  یازده گانه کشور، روز پنج شنبه دهم اسفند ماه جاری در دفتر این بنیاد برگزار شد. دراین گردهمایی که با حضور آقای دکتر فرهادی رییس هیات امناء بخشش، دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل بخشش، آقای امام جمعه مدیر مرکز کاشت حلزونی ایران، دکتر مروتی و جمعی ازمدیران مراکز کاشت حلزونی سراسر کشور برگزار گردید، موانع و مشکلات حوزه کاشت و ناشنوایی و همچنین مسایل مربوط به هر یک از مراکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر فرهادی رئیس مرکز کاشت حلزونی بیمارستان رسول اکرم (ص) و رییس هیات امناء بخشش ، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های خانواده های دارای کودکان ناشنوا، موضوع زمان انتظار برای عمل کاشت حلزونی بوده است، کاهش زمان انتظار با افزایش مراکز کاشت را یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه دانست. ایشان با مطرح نمودن موضوع قیمت پروتز، قطعات وخدمات پس از کاشت، لزوم دعوت از سایر خیرین و حامیان مالی را درحوزه ناشنوایی خاطرنشان کردند . وی با ذکر یادی از مرحوم حاج آقا نیّری، ایشان را الگویی برای خیرین و افرادی که بضاعت مالی دارند جهت یاری نمودن خانواده های نیازمند برشمرد.

در این نشست حسام الدین امام جمعه، مدیر مرکز کاشت حلزونی شنوایی ایران، اهمیت بحث پیشگیری را خاطر نشان نمود. این پیشکسوت عرصه کاشت حلزونی در ایران با اشاره به تحقیقات انجام شده از سال 70 تا کنون بیان کرد که تقریبا بیش از 70 درصد ناشنوایی­ها در ایران ناشی از الگوی ژنتیکی حاصل از ازدواج فامیلی است. که این مورد شامل بسیاری از معلولیت های پنهان دیگر نیز میگردد.

امام جمعه با ذکر این نکته که ، پیشگیری در ایران در سایر بیماری های ژنتیک همچون هموفیلی صورت پذیرفته و نتایج شگرفی داشته است، به ریشه کنی ناشنوایی در ایران، از طریق پیشگیری اظهار امیدواری نمودند که مستلزم توجه خانواده ها به آزمایشات و مشاوره های پیش از ازدواج و بارداری است.

 در این نشست، مدیران و نمایندگان هر یک از مراکز مشکلات و کاستی هایی که در مراکز با آن مواجه می باشند را بیان نموده و پیشنهاداتی در زمینه های مختلف مطرح کردند. در ادامه دکتر اجل لوئیان، مدیر عامل بخشش ضمن قدردانی از جمع حضار به برطرف نمودن مشکلات مطروحه پرداخته و راهکارهای کاربردی برای رفع این مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار داده.

وی همچنین اعلام نمود طی مذاکرات صورت گرفته با بانک ها، موفق به تامین اعتبار جهت اخذ وام بدون بهره برای خانواده ها جهت کاشت و تعمیرات و خدمات پس از کاشت شده ایم. ایشان سهولت اخذ وام، بدون بهره بودن، قسط های کم و عدم زمان انتظار جهت دریافت وام را از مزایای اینگونه تامین مالی دانست و اعلام کرد خانواده هایی که قادر به باز پرداخت اقساط هستند می توانند از این طریق نیز اقدام نمایند که این خود گام بزرگی جهت حمایت از این خانواده ها بمنظور توانمندسازی فرزندشان است.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء