نمایندگی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا “بخشش” در استان آذربایجان غربی با حضور مدیرعامل این بنیاد، اعضا مجمع خیرین سلامت استان و اعضا شعبه یاد شده در نیمه دوم مرداد ماه 98 در تالار همایش بیمارستان امام خمینی ارومیه افتتاح و رسما آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش در استان آذربایجان غربی تاکنون 15 سازمان مردم نهاد (سمن) در زمینه بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند که با شروع فعالیت چهار سمن جدید تعداد آنها در استان با حضور “بخشش” به عدد 19 رسید.

به گزارش روابط عمومی “بخشش” در این جلسه که در تالار همایش بیمارستان امام خمینی و با حضور دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل “بخشش”، مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ، دکتر تقی زاده افشاری مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان ، حجت الاسلام دکتر اسم حسینی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان ، دکتر طباطبایی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ملا محمد زاده فرماندار ارومیه ، اعضای شورای شهر ارومیه ، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سازمانهای مردم نهاد، اصحاب رسانه ، اعضای هیات رئیسه دانشگاه ، جمعی از اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت استان ، پیام گذاران سلامت برگزار شد، مسئولین مربوطه استان طی سخنانی بر لزوم گسترش فعالیت ها در استان به عنوان مسیر پایدار توسعه بهداشت و درمان و پیگیری درخواستهای مردمی تاکید نمودند.

دکتر اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد “بخشش” نیز در این گردهمایی ضمن تشریح اهداف و وظایف بنیاد مذکور و بیان اهمیت رسیدگی به کودکان ناشنوا از نظر غربالگری و مداخله درمانی اظهار داشت: کودک ناشنوا یک معلولیت دارد ولی اگر درمان نشود معلولیت دوم یعنی ناگویایی هم به آن اضافه خواهد شد. وی افزود: “بخشش” در طی دو سال فعالیت خود توانسته است بعد از کمک اصلی که توسط دولت در مورد خرید و ارائه پروتز رایگان صورت می پذیرد، خانواده های نیازمند به کمک مالی را یاری نماید به نحوی که امروز می توانیم با قاطعیت بگوییم هیچ کودکی که کاندیدای کاشت حلزونی شده باشد وجود ندارد که به دلیل مشکلات مالی والدین از درمان محروم شود، همچنین هیچ فرد کاشت حلزونی شده ای به دلیل مشکل در تامین قطعات و تعمیرات دستگاه ها مجددا به دنیای سکوت باز نمی گردد.

مدیرعامل “بخشش” افزود: علاوه بر این برای پیشگیری از تولد کودک ناشنوا نیز گامهای موثری برداشته شده است و امروزه خانواده های دارای کودک ناشنوا که علاقمند به داشتن فرزند بعدی هستند به صورت رایگان مورد مشاوره قرار می گیرند و قسمت زیادی از هزینه آزمایش های ژنتیک افراد نیازمند توسط بنیاد “بخشش” پرداخت می گردد.

شایان ذکر است در پایان این همایش از لوگوی سمن های جدید استان توسط مسئولین استان رونمایی شد و آقای نیکبخت به عنوان رئیس شعبه “بخشش” در شهر ارومیه انتخاب و معرفی گردید.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء