مدیرعامل “بخشش”

هر جا خلاءای باشد “بخشش” آن را ترمیم می‌کند.

چهارمین گردهمایی مدیران نمایندگی‌های “بخشش” در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) در این نشست که با حضور مدیران نمایندگی‌های این بنیاد در استان‌ها، تعدادی از مدیران و رؤسای مراکز کاشت حلزون شنوایی کشور و مدیران “بخشش” در دفتر مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی برگزار گردید، عملکرد نمایندگی‌ها، مشکلات و تنگناهای اجرایی در حوزه کاری آنان و موانع موجود در مسیر فعالیت تخصصی مراکز کاشت حلزون شنوایی و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات مطروحه مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

*در ابتدای جلسه دکتر قاسمی، رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی، ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین جلسه گفت: خوشبختانه “بخشش” همواره آماده انعطاف سیاست‌های خود با تدابیر دولت‌ها و سیاست‌های جاری کشور بوده و هست.

ایشان از خیریه‌ها به‌عنوان دولت‌های مردمی یاد کردند که به کمک حکومت‌ها و دولت‌های رسمی می‌شتابند و در همین راستا عملکرد “بخشش” طی سال‌های اخیر را نقطه عطفی در شنوایی بخشی بیماران برشمرد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی در خصوص “بنیاد گوش” نیز گزارشی ارائه نموده و ابراز امیدواری کرد که این بنیاد به‌زودی فعالیت خود را آغاز نماید.

وی در خصوص “حوزه گوش” هم اظهار داشت که با برنامه‌هایی که مجموعه متخصصین این حوزه انجام داده‌اند انشا الله به‌زودی موزه مجازی در خصوص گوش به همراه اپلیکیشن ویژه تولید و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا بتوانند ساختار گوش و عملکرد آن را برای جامعه قابل مشاهده و تجربه نمایند.

*دکتر طالع، مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز یاد شده طی چند سال فعالیت خود اظهار داشت، مرکز مشهد طی عمر فعالیت خود 2400 عمل کاشت حلزون داشته که این خود آمار افتخار آمیزی در حوزه شنوایی بخشی جامعه محسوب می‌شود.

ایشان ضمن بیان این نکته که با حمایت‌ها و مساعدت‌های “بخشش” بیماران و مددجویان قابل‌توجهی از مرکز مشهد در حوزه‌های کاشت حلزونی و تأمین قطعات به درمان نهایی رسیده‌اند، به مشکلات و تنگناهای موجود در مراکز کاشت اشاره نموده و از بنیاد “بخشش” درخواست نمود تا در حوزه‌ توان‌بخشی و امور جانبی مراکز نیز ورود نموده تا مراکز تخصصی کاشت بتوانند به فعالیت‌های تخصصی خود ادامه دهند. وی تصریح نمود با شرایط موجود اگر راهی برای ادامه کار مراکز گشوده نشود، عملاً مراکز با بن‌بست جدی مواجه خواهند شد.

*دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل بنیاد “بخشش” در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و سرفصل‌های کاری “بخشش” به بیان وظیفه اصلی و اهداف آن تأکید نموده و اذعان داشت، “بخشش” قرار بود که در حوزه‌های مختلف کاشت، پس از کاشت و پیشگیری حضور جدی داشته باشد، ولی طی سال‌های اخیر در بخشی از وظایف خود موفق بوده و در برخی از وظایف نیز به جهت عدم همراهی نهادهای مربوطه توفیقی نسبی داشته است.

وی گفت، هیئت مدیره “بخشش” تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا به‌موازات سیاست‌های و استراتژی‌های دولت، خدمات خود را در مواردی که خدمات‌رسانی دولتی دچار خلأ و کمبود هست امور بیماران و مددجویان را سازماندهی نماید.

ایشان به مشکلات عدم پرداخت سهم بیمه‌ها برای بیماران در این حوزه اشاره نموده و اظهار داشت: «ما تمام تلاش و پیگیری‌های خود را بکار می‌بریم تا بتوانیم نهادهای مربوطه را متوجه مسئولیتی که متولی آن هستند بنماییم و هر جا که نتوانستیم و امکان مساعدت دولتی وجود نداشته باشد با هماهنگی هیئت مدیره “بخشش” و خیرین عزیز تلاش می‌کنیم تا مددجویان را حمایت کنیم، حتی در خصوص تأمین کمک هزینه توان‌بخشی و به‌روزرسانی پردازشگرهای ۱۰ساله.»

مدیرعامل “بخشش” گفت: در خصوص تأخیر و مشکلات تأمین قطعات هم که طی دو سال گذشته کشور خانواده‌ها با مشکل مواجه شده‌اند نیز طی هفته گذشته نشستی را با مدیران سازمان تجهیزات پزشکی در خصوص مشکلات گمرک و ترخیص قطعات داشتیم که مقرر شد موانع ان‌شاءالله به‌زودی برطرف گردد تا شرکت‌ها بتوانند به‌موقع قطعات را در زمان مناسب به دست بیماران برسانند.

*اسکندری، معاون پشتیبانی و فن آوری اطلاعات این بنیاد نیز در سخنانی توفیق حضور مدیران نمایندگی‌ها را در نشست خیرین و نیکوکاران مؤسسه خیریه بیماران آسیب‌پذیر طوس که با مدیریت حاج‌آقای بصیری پور و نیک‌اندیشان و فرهیختگان مشهد مقدس برگزار می‌گردد را برای خود، مدیران “بخشش” و مدیران نمایندگی‌های مراکز بسیار لذت‌بخش، انگیزاننده و البته آموزنده دانست.

وی همچنین از حضور جناب آقای دکتر قاسمی و جناب حاج‌آقای بصیری پور در این جلسه و طرح مسائل و بیانات مؤثر و دلگرم‌کننده تقدیر نموده و اذعان داشت که حاج‌آقای بصیری پور حسب تعهدی که در مجمع عمومی “بخشش” به نمایندگی از سوی مؤسسه خیریه آسیب‌پذیر طوس نمودند تاکنون حدود 2 میلیارد ریال برای کمک هزینه مددجویان “بخشش” مساعدت و هر هفته نیز در جمع خیرین جلسه چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) تعدادی از مددجویان “بخشش” را مورد حمایت قرار می‌دهند که جای سپاسگزاری و تقدیر ویژه دارد.

اسکندری در ادامه ضمن ارائه گزارش مدوّن و مستند از کمک‌های “بخشش” به مددجویان به تفکیک هر استان و ارائه آمار ریالی و تعداد مددجویان استان‌های مزبور، از مدیران نمایندگی‌ها درخواست نمود که هر یک از عزیزان حداقل بخشی از هزینه‌های استانی خود را با جذب خیرین و تأمین منابع مالی جبران نمایند.

معاون پشتیبانی و فن آوری اطلاعات “بخشش” همچنین از حاضرین در خواست نمود تا از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان‌های مربوطه، بخصوص ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت معرفی “بخشش” بهره‌برداری مطلوب بنمایند.

*حاج‌آقای بصیری پور، مدیرعامل مؤسسه بیماران آسیب‌پذیر طوس و عضو هیئت‌امنای “بخشش” نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد و نحوه مدیریت اجرایی مؤسسه مذکور و خیرین تحت پوشش آن، به تعهداتی که در حوزه شنوایی بخشی در سال گذشته در این جلسه و مجمع سال جاری “بخشش” نموده اشاره و اظهار داشت که این مؤسسه تمام تلاش خود را در جهت تحقق تعهدات و مساعدت به مددجویان حوزه کاشت حلزونی به کار گرفته و در این مسیر از هیچ مساعدتی فروگذار نخواهد کرد.

ایشان رویه کمک‌رسانی به بیماران در نشست‌های امام رضایی مؤسسه یاد شده را الگویی عملیاتی، کاربردی و بسیار مؤثر و راهگشا در حل مشکل بیماران دانست.

بصیری پور نقش آقای سلمان‌زاده، نماینده “بخشش” در مشهد را در پیگیری امور ناشنوایان و جامعه هدف “بخشش” بسیار تعیین‌کننده و مؤثر برشمرد.

*دکتر مروتی، رئیس کمیته پیشگیری ژنتیک “بخشش” نیز طی بیاناتی گزارشی از عملکرد و پیگیری‌های این حوزه ارائه نموده و فرایند بهره‌مندی بیماران جامعه هدف “بخشش” از خدمات بهزیستی و این بنیاد را در خصوص پیشگیری از تولد کودک ناشنوا تبیین نمود.

در ادامه نشست مذکور مدیران نمایندگی‌ها به ارائه گزارشی از عملکرد سالانه خود پرداخته و به مشکلات و موانع موجود در مسیر کاری خود اشاره نمودند.

خلاصه مباحث و مسائل نمایندگی‌ها در زیر ارائه می‌شود.

  • ضرورت ورود “بخشش” به مسائل مربوط به سمعک، حتی‌الامکان در مناطق محروم.
  • جذب منابع مالی و ترغیب خیرین استانی با استفاده از الگوی مؤسسه بیماری‌های آسیب‌پذیر طوس.
  • رفع مشکلات مربوط به بُعد مسافت مددجویان در استان‌ها با توجه با تعاملات نمایندگی‌ها و هم‌افزایی بین استانی.
  • رفع مشکلات مالی جانبی بیماران، شامل استفاده از ظرفیت‌های مجمع خیرین سلامت استان، هزینه‌های ایاب‌وذهاب، تسهیلات سمعک توسط نمایندگی‌ها و غیره.
  • ضرورت حمایت از برخی از مراکز کاشت که در شُرف تعطیلی هستند.
  • ضرورت ورود جدی “بخشش” به موضوع توان‌بخشی که از ارکان مهم پس از کاشت است.
  • پیشنهاد برگزاری جلسات منطقه‌ای (بین استانی).
  • اعلام راه‌اندازی دفتر نمایندگی کردستان در دی‌ماه.
  • پیشنهاد توریسم‌درمانی در اقلیم کردستان در منطقه غرب کشور.
  • استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان‌ها برای برنامه‌ریزی و معرفی “بخشش”.
  • ضرورت ترغیب و شناسایی خیرین استانی به‌منظور تأمین منابع مالی برای رفع مشکل مددجویان

شایان‌ذکر است، در حاشیه گردهمایی مدیران نمایندگی‌ها، تعداد 15 نفر از مدیران استان‌ها و مدیران “بخشش” در نشست هفتگی “مؤسسه بیماران آسیب‌پذیر طوس” در صبح روز چهارشنبه حاضر شدند و از نزدیک با چگونگی برنامه ریزی، مدیریت و مساعدت‌های بهنگام این مجموعه ارزشمند به بیماران حوزه های مختلف سلامت آشنا شده که مورد توجه و استقبال جدی آنان قرار گرفت.

Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء