حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در مجمع عمومی “بخشش”
پیشگیری مهم‌ترین وظیفه بنیاد “بخشش” است.

یازدهمین مجمع عمومی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) با حضور اکثریت اعضای هیئت‌امنا برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد “بخشش” ، در آستانه عید سعید غدیر خم، یازدهمین مجمع عمومی این بنیاد با حضور اکثریت اعضا و با دستور “بررسی ترازنامه و حساب‌های مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401،  استماع گزارش هیئت مدیره، گزارش بازرس، انتخاب بازرسین و روزنامه کثیرالانتشار در پانزدهم تیرماه سال جاری 1402 برگزار شد.

در این نشست که اکثریت اعضای هیئت‌امنا حضور داشتند، ابتدا دکتر محمدتقی خرسندی آشتیانی، رئیس هیئت‌مدیره “بخشش” و رئیس مجمع، گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در یک سال گذشته ارائه نموده و ضمن تأکید بر سرفصل‌های مهمی همچون پیشگیری، گسترش حمایت از موضوع کاشت، تأمین به‌موقع قطعات پس از کاشت، توان‌بخشی و فرهنگ‌سازی در این عرصه، تعاملات مستمر با هیئت‌امنا در راستای تحقق اهداف تبیین شده را امری ضروری و لازم برشمرده و تلاش بیش‌ازپیش “بخشش” را برای اجرایی‌شدن  اهداف یاد شده در سال جدید خواستار شد.

در ادامه مجمع و پس از استقرار هیئت‌رئیسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی فرد نایب‌رئیس هیئت‌امنای “بخشش” ضمن تشکر و قدردانی از نقش کلیدی و محوری استادان و پزشکان گران‌قدر در ارائه یکی از بهترین خدمات و فراهم‌آوردن زمینه حیات شایسته برای فرزندانی که در معرض آسیب‌های شنوایی هستند، بر لزوم تداوم شناسایی بیماران، آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم در این زمینه، ارائه خدمات لازمی که تأمین‌کننده نشاط و سلامت بیماران است و نیز ضرورت تعهدات جدی برای تأمین منابع موردنیاز در جهت گسترش فعالیت‌های مجموعه “بخشش” تأکید نمود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت حمایت از خانواده‌های نیازمند و محروم در حوزه‌های کاشت، تأمین قطعات و پس از کاشت و توان‌بخشی، پیشگیری را یکی از مهم‌ترین وظایف “بخشش دانسته و پیشنهادهایی را در جهت اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی مردم از وجود بنیاد “بخشش” و تقویت دانش جامعه و فرهنگ‌سازی در جهت پیشگیری از تولد کودک ناشنوا از طریق بهره‌برداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور ارائه و لزوم به‌کارگیری تیم‌های حرفه‌ای در جهت خدمات اطلاع‌رسانی و شناسایی بیماران را جدی و کلیدی برشمرد.

دکتر حسینعلی شهریاری، عضو هیئت‌امنای“بخشش” و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت پیگیری‌های لازم و تلاش بی‌وقفه در جهت رفع مشکلات جدی بعد از انجام عمل کاشت حلزون بیماران و تأمین قطعات و خدمات موردنیاز، و نیز مسائل مربوط به گفتاردرمانی و حمایت بخش خصوصی در این حوزه تأکید نموده و اظهار داشت:

یکی از مشکلات جدی کودکان کاشت شده و خانواده‌های آنان، مشکلات مربوط به تأمین قطعات و انجام بموقع و کافی توان‌بخشی است که چنانچه این معضلات به‌طورجدی حل نشود تمام هزینه‌های مربوط به کاشت و سختی‌های آن هم به هدر می‌رود.

وی افزود، من ان‌شاءالله قول می‌دهم شخصاً و با تمام قوا برای رفع این معضلات به‌صورت هماهنگی مستمر با بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و مبادی ذی‌ربط تلاش نموده تا بتوانیم این دغدغه کشور و خانواده‌های دردمند را مرتفع کنیم.

در ادامه دستور جلسه، فیلم کوتاهی با موضوع گزارش ۶ساله و یک‌ساله 1401 “بخشش” با استفاده از تکنیک‌های بصری نمایش داده شد که با توضیحات دکتر اجل لوئیان، مدیرعامل بنیاد همراه بود.

مدیرعامل “بخشش” دسترسی بنیاد به دهک‌های درآمدی جامعه هدف برای ساماندهی منابع مالی خیرین حقیقی و حقوقی را از جمله دستاوردهای یک سال اخیر برشمرد و ورود بنیاد به موضوعات حمایت از کاشت کاندیداهای غیردولتی، پیشگیری، توان‌بخشی، حمایت از تعویض پردازشگرهای بیش از ده سال، و ادامه حمایت از تأمین، تعویض و تعمیر قطعات را از ضرورت‌ها و سرفصل‌های مهم کاری “بخشش” در سال جدید دانسته و بر آن تأکید نمود.

قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) برای سال 1401 یکی دیگر از دستورات جلسه بود که در مهم‌ترین بخش آن  اظهار شده است:

“صورت‌های مالی این بنیاد، شامل صورت‌وضعیت مالی به تاریخ 29 اسفندماه سال 1401 و صورت‌های کارکرد تغییرات در حقوق مالکانه و جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور  و یادداشت‌های توضیح یک الی بیست و یک توسط مؤسسه مربوطه حسابرسی شده است که صورت‌های مالی یاد شده  وضعیت مالی بنیاد “بخشش” در تاریخ 29 اسفندماه سال 1401 و کارکرد مالی و جریان‌های نقدی آن را برای سال منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه‌های بااهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می‌دهد”.

بنا بر گزارش مزبور، در پایان مجمع عمومی عادی “بخشش” موارد زیر با رأی اکثریت اعضا به‌عنوان تکالیف مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

  • گزارش هیئت مدیره به‌صورت تصویری و شفاهی به سمع و نظر اعضای مجمع رسیده و مورد تأیید قرار گرفت
  • گزارش بازرس (مؤسسه حسابرسی آرمان بصیر) در مورد عملکرد مالی و ترازنامه سال 1401 قرائت و مورد تأیید اعضای مجمع قرار گرفت.
  • برنامه‌وبودجه سال 1402 ارائه شده از طرف هیئت مدیره مورد تأیید قرار گرفت.
  • مؤسسه حسابرس و خدمات آرمان بصیر به‌عنوان بازرس اصلی و آقای محمود رهنما به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال 1402 انتخاب و قبول سمت نمودند.
  • مقرر گردید مدیرعامل “بخشش” با همکاری جناب آقای دکتر غلامرضا بصیری پور نسبت به تعیین استان‌های نیازمند خدمات کاشت حلزون شنوایی اقدام و متعاقباً حمایت‌های لازم از طریق آقای دکتر بصیری پور صورت پذیرد. (خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی – سیستان و بلوچستان – سمنان – گلستان)
  • مجمع به هیئت مدیره اختیار داد که 5 استان را در سال جاری جهت توسعه نمایندگی‌ها اضافه نماید.
  • مجمع به هیئت مدیره اختیار داد که نسبت به برنامه‌ریزی هدف‌مند جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، به‌ویژه رسانه ملی و ورود جدی به فضای مجازی و ایجاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اقدام نماید.
  • مجمع به هیئت مدیره تکلیف نمود حقوق نیازمندان خدمات کاشت حلزون را از بیمه‌ها و سازمان بهزیستی مطالبه نماید.
  • هیئت مدیره موظف است که دریافت مبالغ اهدایی از خیرین عضو هیئت‌امنا را به‌صورت ماهیانه پیگیری و گزارش نماید.
  • مجمع هیئت مدیره را موظف نمود که کودکان نیازمند بین 5 تا 18 سال را شناسایی و زمینه کاشت حلزونی آنان را فراهم نماید.
  • روزنامه رسمی بنیاد، روزنامه اطلاعات تعیین گردید.
  • مجمع به هیئت مدیره تکلیف نمود که تا 6 ماه آینده نشستی با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی و “بخشش” برگزار و نسبت به تعیین ضوابط و برنامه‌های موارد کاشت سنین بالا، توان‌بخشی، پیشگیری، تعویض پردازشگر و تأمین قطعات اقدام و تصمیم‌گیری نماید.
  • مجمع هیئت مدیره را موظف نمود تا با همکاری سایر ارگان‌های ذی‌ربط، طرح ملّی پیشگیری از تولد کودک ناشنوا را تهیه و ارائه نماید.
  • مجمع هیئت‌مدیره را مکلف نمود تا نسبت به بازتعریف دارایی و منابع جدید و پایدار در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای توسعه پیشگیری و خدمات پس از کاشت و دیگر موارد مطروحه اقدام نماید.
Copy right BAKHSHESH - The Charity Foundation For Hearing Rehabilitation © بخشش - بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء